Vapaaottelu

Tuomarit: Aaltonen Mikko, Hokkanen Asse, Peltonen Jani, Sinkkonen Mika

Lajijohtajan terveiset

Vapaaottelu

Mielestäni sotilasurheilun tavoite on ensisijaisesti vahvistaa joukon yhteishenkeä sekä kehittää sotilaalta vaadittavia ominaisuuksia, kuten voitontahtoa, henkistä ja fyysistä kestävyyttä sekä rasituksen- ja kivunsietokykyä. Kamppailulajeissa tämä toteutuu kiistattomasti - kilpailusuorituksessa ei istuta vaihtopenkillä vaan ollaan tiukasti läsnä! Vapaaottelulla lajina on pitkät perinteen jo ajalta ennen ajanlaskumme alkua. Nyrkkeilyä ja painia yhdistellyt Pankration oli antiikin Olympian kisojen ”kruunu” ja tänäkin päivänä vapaaottelu on yksi seuratuimpia kamppailulajeja maailmassa.

Sotilasurheiluliiton kilpailutoiminta vapaaottelun osalta on alkanut vuonna 2006 kamppailupäivien näytöslajina ja seuraavana vuonna kilpailtiinkin jo mestaruuksista. Menestyäkseen vapaaottelussa ottelijalta vaaditaan henkisen ja fyysisen kestävyyden lisäksi monipuolista osaamista, teknistäkin osaamista. Hyvä ottelija hallitsee sekä painin että nyrkkeilyn tekniikat ja pystyy hallitsemaan vastustajaansa erilaisissa kamppailutilanteissa – niin pysty- kuin mattokamppailussakin!

Lajijohtajana toivotan kaikille kilpailijoille rehtejä otteluita ja menestystä tuleviin koitoksiin!

Vapaaottelun lajijohtaja, Kapteeni Petri Hynninen

SOTUL Sääntötarkennukset

VAPAAOTTELUSÄÄNNÖT SOTUL.pdf

Osallistujalistat

Kts. ILMOITTAUTUNEET

Ottelulistat

Ottelulistat julkaistaan täällä 25.10. klo 11.00 mennessä.

Live seuranta löytyy: TÄÄLTÄ

Seuran etusivulle