Sotilaspaini, Kr.room. ja Vapaapaini

Tuomarit: Hammar Jani, Hirvonen Jukka, Laitio Niina, Tervo Hannu

Lajijohtajan terveiset

Hyvät kamppailu-urheilun ystävät!

Tervetuloa Jääkäriprikaatiin Sodankylään! Sodankylä on perinteisesti vahva painipitäjä ja onkin hienoa saada painijoita runsaslukuisesti ottamaan toisistaan mittaa Sotilasurheiluliiton kamppailupäivillä.

Paini on kamppailu-urheilua puhtaimmillaan. Lajille ominainen rehtiys tekee lajista myös turvallisen kamppailulajin, jossa vastustajan vahingoittaminen on kiellettyä. Paini on taitolaji, joka kehittää monipuolisesti sekä fyysisiä että psyykkisiä ominaisuuksia. Molskilla tarvitaan ketteryyttä, voimaa ja hyvää kehon hallintaa, mutta myös mielikuvitusta ja reaktiokykyä. Kaikki tärkeitä ominaisuuksia sotilaalle.

Painissa kamppaillaan sotilaspainissa, kreikkalais-roomalaisessa painissa ja vapaapainissa. Sotilaspaini on tarkoitettu harrastajille, joilla ei ole aiempaa kilpailukokemusta painista. Sotilaspainin kautta lajiin pääsee hienosti mukaan hieman matalammalla kynnyksellä. Kreikkalais-roomalaisen ja vapaapainin sarjat taas ovat tarkoitettu sellaisille painijoille, joilla on jo aikaisempaa kokemusta kilpapainista. Näissä sarjoissa nähdäänkin sekä nykyisiä aktiivipainijoita, että takavuosien junioritähtiä.

Vaikka kamppailupäivillä taistellaan mestaruuksista, on silti annettava arvo kaikille kilpailijoille, jotka uskaltavat heittäytyvät kamppailuihin mukaan. Kamppailupäivät on hieno perinteinen tapahtuma, jossa yhteishenki, itsensä haastaminen ja reilu kamppailu ovat keskiössä.

Pidetään peli reiluna, kunnioitetaan vastustajia ja kamppaillaan hyvässä hengessä mies miestä ja nainen naista vastaan! Toivotan kaikille painijoille menestystä otteluihin!

Tervetuloa Jääkäriprikaatiin Sodankylään!

Painin lajijohtaja

Majuri Ariko Miettinen

SOTUL sääntötarkennukset

PAINI sääntötarkennukset (päivitetty 10/23) Muutokset koskevat: Ottelujärjestelmää, osallistumisoikeutta sekä joukkuesotilaspainin pisteytystä.

Osallistujalistat

Kts. ILMOITTAUTUNEET

Ottelulistat

Kreikkalais-roomalaisen, vapaapainin ja sotilaspainin ottelulistat julkaistaan täällä 25.10. klo 11.00 mennessä.

Sotilaspaini joukkue sprintin ottelistat julkaistaan täällä 26.10. klo 12.00 mennessä.

Ottelulistat ja live seuranta tulevat TÄNNE

Seuran etusivulle